Dagen idag

Hej!
En ny dag med nya möjligheter! (Borde man tänka iallafall varje morgon)
Men när man först blir väckt av Rikard väckarklocka vid 6.16 vill man bara somna om.
Tyvärr så snoozade han 4 gånger så d var lite svårt med detta.
När jag till slut somnade om blev jag väckt av Signe en halvtimme senare.
Upp och hoppa jag behöver kissa!, tyckte hon.
Då var det bara att släpa sig upp och släppa ut henne.
Tack och lov för staketet!

Nu ska det pluggas och sedan åka till Alexandra för våfflor och tjatter. Trevligt!
Kändes konstigt att inte åka till jägarskolan igår. Vi har ju åkt dit nästan varje torsdag sedan slutet av oktober, men det är ändå skönt att veta att den teoretiska delen är färdig.
Ska bli spännande att få börja skjuta och lära sig mer om de olika vapnerna.

Har en fråga till er förskollärare (och blivande) om vad ni tycker om detta citatet ur Lärarnas tidning nr 6?

"Jag anser att förskollärare är kvalificerad omsorgspersonal på dagis. Det är vad jag efterfrågar för mina barn /.../ En förklaring till min personliga önskan om omsorgsfokus på dagis är att jag främst vill ha barnskötare där."
Lärarnas Riksförbunds presschef Zoran Alagic uttalar sig i Twitterflöder #merkateder
Själv blir jag lite arg över denna kommentar. Vet han inte vad vi i förskolan gör? Självklart är omsorg en stor del i verksamheten men även lärandet. Som Lärarnas Riksförbunds presschef borde han veta varför förskollärare är så viktiga i förskolan  för barnens lärandeutveckling. Känns som att han inte har så bra erfarenheter av förskolan...

Någon som har en annan tanke kring detta uttalande?

Tack och hej, från mig!
Ha d!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0