Klarade det!

Japp, igår kväll klarade jag det teoretiska provet i jägarexamen. (Och grattis Alexandra med!)
Väldigt nervöst var det men det gick kanon bra, 2 fel av 70 frågor.
Lite stolt har jag varit idag.

Rikard är färdig med sin utbildning nu, grundläggande behörighet som elektriker.
Så nu med denna utbildningen får han starta egen elfirma, vilket han vill om några år.
Vi firade lite igår med en cider till mig och en öl till honom.

Tyvärr har jag inte fått mitt betyg om vfun, trots att d var sista dagen idag.
Carina får krya på sig så jag kan få betyget i början av nästa v.
Känns kontigt att det var sista vfudagen under denna utbildningen. Nästa gång jag är i förskolan är det antingen som vikarie eller som utbildad förskollärare. Pirrigt.

Rikard har gått igenom renoveringen med sin far och hur mycket av olika material som kommer att behövas.
Och om vi ska bygga altanen nu eller om några år. Vad tycker ni? Hur skulle ni ha gjort?
Smidigt att göra d nu men det kan spräcka tidsschemat och budgeten.
Grunden och taket ska göras, kanske lika bra att göra allt på en gång...

Har tittat lite (mycket) på kök och har hittat ett fint (Doven, vit) från Lidhult men har ingen aning om kostnaden.
Någon som vet hur de ligger i pris? Får väl åka dit ngn dag men de har bara öppet under vardagarna när Rikard arbetar. Men jätte bråttom är det inte, får ta det senare när Rikard är ledig.

Nej, nu ska jag forsätta lyssna på Queen och städa.
Ha d!




Kommentarer
Postat av: hanna

tycker ni ska satsa på att göra verandan sist av allt nu. gör ju inget om det står halvfärdigt? huset är ju mer i behov av att bli klar inom er tidsram (hur länge är den på?) men verandan kan ju som sagt stå lite halvfärdig och tas efter hand. :)

2011-03-22 @ 19:50:41
URL: http://exsqueezeme.wordpress.com
Postat av: Åsa

Ja verandan tror jag bara vi gör grunden till när vi ändå ska gräva i trädgården. Undervåningen ska vara klar till jul och övervåningen nästa år (till sommaren, tror jag. Så d finns en del att göra och verandan är första prio.

2011-04-13 @ 13:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0