Måndag morgon

God morgon!!
Nu har helgen varit och nya krafter har samlats.
I fredags var R ooch jag hos mina föräldrar för att äta gött och dricka lite vin.
Och i lördags testade jag boule! Hyltejaktlag hade anordnat detta och vi var ett 30-tal som spelade.
Gick inte så bra för mig och min boulekamrat. Vi förlorade alla 3 matcher... Tror inte det är en sport för mig.
Igår var jag och Rikard och sköt lerduvor. väldigt kul men det känns i musklerna (?) idag och ett blåmärke kan ses på höger arm. Det betyder mer träning (både i skytte och muskler). För övrigt gick skyttet inget vidare för min del, siktade fel ibörjan men när jag sedan fick rill denna del så gick d bra. Tyvärr var jag vid denna tidpunkt så trött i mina armar att Rikard fick hjälpa mig att hålla upp bössan och avslutade min träning efter ett par smällar. Haha.
På eftermiddagen besökte vi Biltema i Värnamo. Shit, vad folk det var! Och kort kunde man inte betala med. hmm.
Aja, vi köpte en stege, kompass, svarta sopsäckar och en mojäng till parabolen.
Kvällen spenderades med en bok (Ron Jeremy-Hårdaste mannen i showbiz) och en film (The Traveler).

Ron Jeremys bok är klart läsvärd men lite sliskig. Han är väldigt personlig och skriver oblygt om sina förhållanden till män och kvinnor. Dock blev det så mycket sex och filminspelningar att boken fick ligga orörd ett par dagar.Lite snarkvarning. Kändisar tar han gärna upp, vilka som han  har träffat, umgås med och vilka som gillar/inte gillar honom. Efter att ha läst boken känns mycket av materialet i boken som skryt, hur många filmer han har varit med i, hur stor snopp han har, hur många han har haft sex med, hur eftertraktad han är (inom branchen), hur framgångsrik han är m.m. Uppskattar delarna där han beskriver sina parförhållanden och sin kärlek till djur. Läs den med ett öppet sinne och tänk på att han gärna "drar-alla-över-en-kam" t.ex då han skriver att alla killar är/kommer att vara otrogna om de får tillfälle till det.

The Traveler var inte så som jag hade förväntat mig. Jag trodde den skulle vara mer än en deckare än skräckfilm. Varken jag eller Rikard uppskattade filmen. Hade velat ha mer mystik och mer overkligt slut. Konstigt men sant. Se den inte. Punkt.



Signe i det fina vårvädret.
Signe i det fina vårvädret.
Nu ska jag plugga lite inför imorgon!
Ha d!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0